Het starten van een wedstrijd doet een opdrachtgever hier en gaat in drie stappen:
1. Een opdrachtgever kiest eerst het soort ontwerp, onderverdeeld in vier categorieën: Grafisch ontwerp, web design, social media en app-design, en tesktueel ontwerp
2. Dan voegt de opdrachtgever een heldere omschrijving van de wedstrijd toe. Hoe meer informatie de designer heeft hoe beter. De opdrachtgever kan hier ook een aantal bijlagen toevoegen. Bijvoorbeeld bestaand materiaal, stijlvoorbeelden of afbeeldingen ter inspiratie. Bovendien heeft de opdrachtgever hier de mogelijkheid om een engelstalige briefing toe te voegen.
3. De laatste stap is het bepalen van de prijs: daar is de opdrachtgever vrij in! Hier kiest de opdrachtgever ook de duur van de wedstrijd, of de wedstrijd gegarandeerd is of niet, en of de wedstrijd publiek, semi-besloten of besloten is.
Kijk hier voor meer informatie over de kosten.
--
Zodra de wedstrijd gestart is, krijgen designers automatisch bericht. Zij kunnen nu aan de slag en dienen gedurende de wedstrijd hun ontwerpen in. De opdrachtgever volgt de wedstrijd en geeft feedback op de inzendingen. Constructieve feedback is essentieel om designers te motiveren en hen te helpen de juiste weg in te slaan.
--
Zodra de wedstrijdperiode verstreken is, verloopt het afsluiten van de wedstrijd via een geautomatiseerd proces.
De opdrachtgever krijgt de uitnodiging een winnaar te kiezen. De winnende designer krijgt dan bericht en krijgt het verzoek om de bestanden via Brandsupply over te dragen aan de opdrachtgever. Dat is ook het moment waarop het intellectueel eigendom wordt overgedragen.
Als het winnende ontwerp er nog niet tussen zit, heeft de opdrachtgever de mogelijkheid om te wedstrijd met een week te verlengen.
Brandsupply heeft een No cure No pay garantie, dus de opdrachtgever is niet verplicht een winnaar te kiezen. Dit gaat niet op voor een gegarandeerde wedstrijd.